Här kommer det bilder på de sidor som jag hunnit göra klart. Min bullet journal kommer att bli en peronlig kalender. Älskar att sitta och tänka ut hur man vill ha det och rita själv. Nu är ju jag kanske inte så duktig på att rita men jag tycker den blir fin iallafall. Charmen med att "bygga" en bullet journal är ju just det också. Att det är du som bestämmer vad den ska innehålla och hur den ska se ut. Det kan vara allt från kalendrar, listor, skisser eller bara kladd. Du väljer själv stil och innehåll och i mitt fall föll valet på en kalender till år 2019. Bilderna nedan följer sidorna i boken och texten under varje bild är hur jag tänkt:
 
Första sidan i boken är just vad det står. Ett år i pixlar. Hittade denna ideen på internet och tyckte den lät skoj.  Tanken är att jag för varje dag ska fylla i en färg för att visa hur dagen varit. Simple as that!
 
Januari = Snö och kallt och vad passar inte då bättre än just snöflingor.
 
Februari = Alla hjärtans dag. Därav temat med massa hjärtan. Denna sidan är också en av de sämre sidorna enligt mig.
 
Mars = En planet. Rymd-tema kändes därför som att det passade bäst. Den sidan jag tycker mest om än så länge. En sak jag dock ångrar är hur jag färglade rymdraketen. Annars är den bäst hittils. 
 
 
Ska försöka sätta mig ner och rita de andra månaderna också. Kanske ska göra det i helgen? Aah, vi får se om jag hinner och orkar. Vill ju få den klar så fort som möjligt så att mina ideér inte försvinner. Tills nästa gång, puss och kram!
 
/ Annamix
 
 

Kommentera

Publiceras ej